Vad är det för skitsnack Moderaterna?

Hörde igår något absurt på radio, snälla Moderaterna! Hur fasen har ni tänkt här? det låter ju helt absurt? De menar på att de som invandrar till Sverige ska skriva på ett kontrakt om att de känner till svenska lagar, regler och värderingar. Och om inte överenskommelsen följs kan det bli konsekvenser i form av att bidrag ses över. Idén presenterades i media av  deras stackars partisekreterare Per Schlingmann, IDIOT!

Förslaget har tagits fram av en arbetsgrupp inom partiet, och nästa helg ska moderaterna ta ställning till kontraktet på sitt så kallade framtidskonvent. Snälla Reinfelt, avstyr detta! Ni kan inte mena allvar! Den där arbetsgruppen verkar ha varit inne o kollat alldeles för mycket på Sverigedemokraternas sida! Ser nästan ingen skillnad! Detta låter ungefär som Folkpartiets fylledille för några år sedan då de skulle ha svenska som något lustigt krav!

Herregud, hur många är vi som snackar det här lilla skitspråket? knappt 9 miljoner, mot många fler som snackar arabiska, engelska, spanska o vad det nu kan vara.

Tycker att om de nu får för sig att ta det här beslutet så ska det gälla ALLA svenska medborgare. För det finns fler "svenskar" med "svenskt" ursprung som inte fattar de här så kallade svenska lagarna, reglerna och värderingarna, än vad det är hos invandrare. O jag trodde att det bara var lagar man kunde bli dömd för brott mot, inte "regler" och "värderingar". Regler är ju inga lagar som man kan bli straffad för, o värderingar är ju inte ens nedskrivna, det är i regel alldeles för luddiga begrepp för att man ska ens kunna hänvisa till dem.....för vad är värderingar egentligen? Vem säger att mina värderingar är mer värda än mina? Om detta är vad Moderaterna "egentligen" tycker så är det SKRÄMMANDE att de sitter vid makten.....hoppas bara att detta är ett mindre gäng idioter som fått tänka alldeles för fritt o att Reinfelt sparkar dem till Sverigedemokraterna illa kvickt, för det är där de hör hemma!

SchlingDoctor1.jpg

Kommentarer
Postat av: Korven

HAHA jag vet, alla tror att brossan var elak men han sa det lite på kul, antar att vår vänskap och humor är lite vrickad :)



Usch, läste ditt inlägg.. Jag fattar inte hur dessa människor ens kunde få komma till makten.



Snart, mkt snart får jag rösta. Och det ska jag.

2008-11-25 @ 22:02:55
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Korven

Echo skötte tydligen ljudet i sporthallen har jag fått veta såhär i efterhand :)



Att "skynda på långsamt" lät klurigt, but I'll try. Och hela livet består ju inte av biologilektioner efterföljt av fysik. Har fått så fina kommentarer (din bland annat) att man faktiskt blivit peppad. JAG SKA FAN KLARA DETTA.



Du får ta och uppdatera din blogg lite, vill ju läsa lite fler åsikter, alltid lika intressant!

2008-12-04 @ 13:58:21
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0