2010 började livet le mot mig igen....

Och nu är jag på väg hem igen! Hem till allt det jag saknat! Jag vet inte om jag tror det handlar om att "han" däruppe har ett finger med i spelet, eller om det beror på mitt hårda arbete. Kanske båda delarna.....men jag fantiserar om att det är farmor och farfar som finns någonstans, som såg mitt behov, och hjälpte mig....

Just nu mår jag som ett barn vid första advent, det där pirret i magen, väntan på "julafton". Det är ett positivt pirr, ett pirr och en spänd förväntan. Och jag fantiserar och drömmer om framtiden. Jag ska hem igen! Längtar efter en varm sommardag på Öland, bara ligga där uppe på alvaret, ensam. Känna värmen från flisorna under mig, dofterna från örterna som växer omkring mig, höra fåglarna som flyger ovanför mig, höra dem drilla sin sång, höra vinden. Se molnen flygga förbi som lätta bomullstussar på en klarblå himmel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0