Födelsedagsfest

Igår var det födelsedagsfest, det gällde både min käresta A och hans "rotekamrat" J. Men så små de är, bara 24 och 25...känner mig en aning gammal när jag läser deras årtal....Men allting är relativt. Kärestan min brukar hitta på en del sattyg ibland för att retas. Han brukar sätta mig på en stol i mitten av rummet, och sen gå ett varv runt mig. Därefter säger han stolt "nu har jag gått antikrundan" Jag brukar morra åt honom, men det finns alltid en underliggande humor, en glimt i ögat....







Många var de vänner som samlades igår kväll, och det var så roligt att se alla. En sån enkel sak som att umgås, äta tillsammans och bara ha kul! Det var härligt att min kära vän E och hennes "trolovade" J kunde delta. Det var ett tag sen vi sågs, o som jag har saknat dem! Min E, som jag kan vara så totalt avslappnad inför, som kan blottlägga hela mitt känsloliv. Hon kan se rakt igenom mig, och det är både skrämmande samtidigt som det är fantastiskt! Tänk att jag har så fina vänner! Tack E!



Efter en del turer drog vi vidare till stadens sjömanspub! Där var det skrän och gap som vanligt, och svajiga ben. Här fanns testeoronet i luften, både verkliga och inbillade armar skulle spännas, tatueringar jämföras och värsta fyllan presenteras....i bästa "Karl-Alfred anda"




Kärestan och rotekamraten J blev bjudna på en sk "crash and burn". En bytta (i detta fall en gammal militärhjälm) går laget runt så att alla, både vänner och fiender, får lägga en slant. Sen köps det sprit för alla pengarna, som kärestan och rotekamraten J var tvungna att dricka upp. Gjorde de inte det så var det detsamma som otacksamhet. Man ska tydligen dricka tills man stupar....annars tappar man "ansiktet" och framstår både som tönt och stropp. Tönt om du inte klarar att dricka upp allt, och stropp om du nekar. SÅ fjantigt! Men rotekamrat J hade långa utläggningar om varför det var tvunget att drickas....medan kärestan inte var så pigg på detta, och viskade i mitt öra "när jag druckit upp, hjälp mig till toa så att jag får spy". Jag försökte framhärda med att de skulle strunta i det hela, det var ju mest fiender som lagt pengar i byttan, och de ville ju bara ha något att skratta åt. Rotekamrat J sa att "såhär funkar det på sjön, man måste tåla detta, annars är man en nolla" Jag röt- lägg av med det där skitsnacket, du är väl tuffare än så och kan stå emot! Kärestan ser på mig o skakar på huvudet, lika bra att dricka så det blir tyst. Jag kokar inombords, o spänner ögonen i en del av dem som bara står och flinar med snuset rinnande....Kärestan och rotekamrat J dricker, rotekamrat J mest. Han blir snabbt påverkad, medan kärestan lämnar efter två glas. Kärestan slänger upp en slant på bardisken och köper sig fri, marscherar snabbt därifrån. Jag följer honom hack i häl och vi lämnar stället.



Festen fortsätter därefter en aning avslagen på en annan bar i stan. Ögonlocken börjar falla, och slutligen går resan hemåt framåt småtimmarna....En lyckad kväll förutom en del parenteser...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0